utekväll vs hemmakväll

Publicerat den 2012-09-01 klockan 23:51:07
Igår var jag ute på stan en sväng, på kvällen alltså och drack öl ! Fy tusan va tråkigt jag hade det och vad jag bara ville hem. Inte tråkigt för att jag var i fel sällskap... nej sällskapet var det inget fel på. Det är bara så att jag känner mig färdig i utesvängen på nått vis... jag har gjort det och nu är det på nått sätt dags för nästa generation att ta över - jag känner mig helt enkelt gammal och vet ni vad det känns rätt gött ! 
Jag började hinka vatten innan ungdomarna var färdiga med sin förfest.
När jag var i Varberg för några veckorsen så kände jag precis samma sak, jag blev lite leden när en kille råkade trampa mig på tårna för att sedan råka putta till mig så jag spillde ut min COLA (!) på klänningen... för några årsen hade jag aldrig märkt att någon hade trampat mig på tårna och colan i glaset hade antagligen varit blandad med rom ! 
 
Ikväll därimot satt vi hemma och käka pizza med Johanna och Kristian, drack lite rödtjut och bara pratade, skrattade och hade det super trevligt. Det är grejer det... 
För första gången i mitt liv känner jag mig helt nöjd och tillfredställd med att bara vara här och nu, gammal eller ung - det spelar ingen roll ! Jag är den jag är och just nu är det ingen partyprinsessa och som sagt - Det känns så skönt ! 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Men vilken fruktansvärd bild! :O Men jag håller med dig, hemmakvällar äger!

2012-09-05 @ 14:52:37
URL: http://smasmasteg.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0