släktträff

Publicerat den 2012-09-16 klockan 01:18:44
Idag samlades min släkt på pappas sida för kräftskiva, det är en tradition sen ett antal år tillbaka och det är vansinnigt trevligt att träffa alla kusiner, för vi kusiner har haft en otrolig sammanhållning under åren. Vi har liksom viúxigt upp ihop och alla har en särskild plats i mitt hjärta... alla hmm 15 stycken... ja min pappa och hans två syskon har legat i om man säger så... fast nja nu är det inte 15 kusiner jag har men vi är 15 tillsamman med mig och mina syskon men det känns ju lite dumt att inte räkna in syskonen i dem som ligger mig nära om hjärtat. 
Min farfar höll ett litet tal där han tackade min faster som hade möjlighet år efter år att bjuda in till släktträff i sitt hem och tittade sedan på Hjalmar, Lovis och deras kusin Lucas och påpekade att här har vi nästa generation som förhoppningsvis kommer fortsätta denna tradition i samma gemensamma anda... och det hoppas jag också. Jag hoppas att mina barn känner samhörighet och gemenskap med sina - mina - våra släktingar för det är vad som än händer dem som finns där när man behöver någon allra mest ! 
 
familjens minstingar, Lovis, Hjalmar och Lucas
 
 
Och här ser ni en massa godingar i min familj, men det jag igentligen vill visa med bilden är det otroligt stora garaget som är större än hela mitt hus... då förstår ni hur litet mitt hus är !
 
Sen vill jag gärna visa en bild på mannen som ALLTID öppnar en whiskeyflaska när det är dags för familjen att åka hem... men fin är han allt !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0