Lycka

Publicerat den 2012-01-27 klockan 15:18:42
Jag har haft svårt för att hitta lugnet och njuta av bebistiden med de andra barnen. Jag har nog skrivit det förrut att jag har haft väldigt höga krav på mig själv och därför kanske prioriterat fel. Det beror ju såklart på vad man tycker är viktigt i livet. Jag tyckte inte att Jacob och Gabriel var mindre viktiga då än vad jag tycker att Hjalmar och Lovis är nu, men det känns som att jag vet saker nu som jag inte visste då, det är ju inte så konstigt - Jag är nästan 9 år äldre. Under graviditeten med Gabriel fantiserade jag om hur det skulle bli och hur skönt det skulle bli att få vara sådär lugn och behaglig bebismamma, men så blev det tyvärr inte.
Denna gången blev det nästan tvärtom, eftersom det skulle bli två var jag totalt inställd på att det skulle  bli överjävligt och superstressigt, jag skulle vara trött och ofokuserad nästan jämt. Jag var till och med lite besviken i perioder. En liten sladdis hade jag kunnat tänka mig, men två ?
Nu har det snart gått tre månader, när Jacob var tre månader hade jag redan börjat jobba. När Gabriel var tre månader var katastrofen ett faktum. Nu är våra små pösbullar tre månader och vi njuter mer än någonsin och jag är så otroligt tacksam och lycklig över att ha fått möjlighet att uppleva allt detta igen.
Det ända jag känner för att göra på dagarna är att åla omkring på golvet och prata bebisgojja och det är också det ända jag måste göra. Ja och hänga lite med de stora grabbarna också såklart vilket är skoj det också...
Jag lever livet och det är ta mig tusan första gången någonsin...

Kommentarer
Postat av: mor-mor

Jaa du Annelie, är så glad för din/er skull att du känner som du gör o få uppleva den här bebisperioden igen,,efter det som blev efter Gabriel föddes, o du blev så sjuk, hemskt. Det är allt en riktig bonus ni fått med dom små söta bebisarna, nästan som att bli mor-mor haha. kram

2012-01-27 @ 16:30:58
Postat av: Jejo

Låter helt underbart!!

2012-01-27 @ 18:32:27
URL: http://jejos.blogg.se/
Postat av: Johanna

Blir glad att höra att du känner så, NJUT! Så känner jag också denna gången, åtminstone de flesta dagarna... :)



2012-01-27 @ 22:01:42
URL: http://smasmasteg.se
Postat av: Annelie jonsson

Ja nästan som att bli mormor kan jag tänka =)

2012-01-28 @ 16:43:26
URL: http://babbelsin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0