Liten blå

Publicerat den 2012-02-03 klockan 12:57:02
Jag har ett liiiitet problem.Litet.
Jacob fick en fågel i höstas, han ärvde den efter min gamla-mormor som gick bort. Fast faktum är att hennes fågel, den som Jacob ärvde dog strax efter gamla-mormor, men min farmor tyckte såklart att Jacob skulle få en fågel eftersom han var lovad en så hon gick och köpte en ny !
Efter ett tag fick fågeln flytta in i mitt och Christians sovrum för jag tyckte Jacobs rum var för mörkt åt den lilla.
Jag och Christian har funderat lite över lilla pips liv, hur kul kan det vara att sitta i en liten bur helt själv hela dagarna ? Ser inte så spännande ut trots leksaker och godsaker, så vi har funderat på om vi kanske ska köpa en kompis till den, eller kanske ska vi släppa ut den i rummet så fågeln kan få göra det som fåglar gör bäst - flyga.
Idag när jag skulle göra rent i hennes bur så släppte jag ut henne... Och nu får jag såklart inte in den jäkla fågeln igen. Jag glömde liksom bort en liten liten detalj - Jag är LIVRÄDD för fåglar. Åtminstånde fåglar som inte sitter inspärrade. Mitt hjärta bankar super hårt och pips hjärta bankar säkert lika hårt. Ni tycker nog att jag borde ha kollat upp allt om fåglarnas sätt att flyga in och ur buren innan jag släppte ut henne och det håller jag med om.
Ni kanske också tänker att det bara är att ta henne, hon är ju så liten, men det spelar ingen roll, det är en fågel för guds skull. Hon har en jäkla näpp och om hon biter mig kommer jag få jätte jätte ont, dessutom så kanske jag får galna fågelinfluensa ?
Jag såg att hon bajsade på golvet också, betyder inte det något ? Bajsar inte fåglar när dom är pissed off ?
Fin är hon allt, men läskig !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0