överaskningen

Publicerat den 2012-08-29 klockan 22:01:57
Ja det blir ju väldigt sällan som planerat, Gabbe ville hem till en kompis efter skolan idag så det var bara att åka hem, svida om till shorts och gympa skor istället för tjocka brallor och gymmistövlar som jag tvingade på mina stackars pojkar i morse - visst är det svårt nu på sensommaren/hösten ! ? 
Ja sen var det bara att köra hem honom till kompisen, eftersom det var första gången han var hemma hos henne så stannade jag på en kaffe för att försäkra mig om att allt gick bra. I.5 timma senare så var det dags för mig och bebisarna att åka hem och först då kunde jag börja på min överaskning som blev väldigt bra och väldigt uppskattad av grabbarna framför allt Christian ! 
 
 
Christian pratade om att han behövde ha en stor kalender som han såg tydligt varje dag så att han inte skulle glömma viktiga saker i vardagen, som läxor, gympapåse osv. Jag funderade ett tag och kom på att jag kunde måla dörren ner till källeren i tavelfärg och skriva ett veckoschema på den. Vi hade precis likadant i hallen i Göteborg och det funkade bra, så idag när jag ändå var i stan passade jag på att köpa lite färg. Visst blev det bra ?
Barnen tycker dessutom att det är lite roligt att måla på dörren.... för det är INTE jag som har försökt mig på att måla en banan och ett äpple... bara så ni vet ! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0