Lite hjälp tack !

Publicerat den 2012-04-10 klockan 13:21:59
För ett tagsen så "fyndade" jag en möbel på blocket, en slags byrå/skänk eller nått sånt. Den var svart med fula kina märken på luckorna, men jag tänkte att det skulle inte vara några problem att fixa till och skåpet kändes som ett perfekt tvskåp.
Nu när skåpet börjar bli färdigt ser jag att det lyser igenom en blå färg ? Vi har slipat lite, men tyckte sen att vi inte skulle slipa så jäkla mycket och där vi har slipat mer lyser det också igenom mer... Vi har tvättat med målartvätt ( Christian gjorde detta och jag vet inte hur noga han var) Vi har grundmålat med en vanlig vit grundfärg och sist målad med en antikvit färg. Varför blir det blått på vissa ställen ? Kan man göra något åt det ?
Nu ser det lite kladdigt ut på bilderna, men det är för att jag höll på och målade när jag tog bilderna. Tänkte slipa till lite på vissa ställen också så jag tror det kommer bli bra i slutändan, men det blåa ?

Kommentarer
Postat av: Johanna

Tror du får måla minst en gång till för att inte det blå ska lysa igenom. Jag HATAR att måla och hoppas alltid det ska räcka med en gång med vanlig färg... Det gör det sällan! :)

2012-04-11 @ 08:32:58
URL: http://smasmasteg.se
Postat av: Annelie jonsson

Men jag har målat HUR många lager som helst.. :(

Både med grundfärg och finfärg... ja ja, det blir nog bra till slut.

2012-04-11 @ 10:43:16
URL: http://babbelsin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0