Det blir inte alltid som man tänkt sig !

Publicerat den 2011-09-29 klockan 13:26:45
Jag har precis kommit hem från läkaren, känner mig lite nere om jag ska vara ärlig. Tycker aldrig dom har riktigt tid att lyssna på MIG, hur jag mår eller om det är något speciellt jag undrar över. Jag berättade för henne att jag hade väldigt ont i ryggen och att min barnmorska tyckte jag skulle få någon starkare smärtlindring, men läkaren sa bara att vi skulle prata om det sen... när det blev sen så hade hon en ny patient ! Jag fick åka hem med samma ryggvärk som innan...
Bebisarna mådde bra sa hon, den lilla väger 1800 och är väl fortfarande lite liten, men inte för liten. Den stora väger 2080. Både hade fina flöden från navelsträngen, dessvärre har lillen som låg så fint med huvudet ner snurrat och lagt sig med rumpan ner istället, den stora ligger fortfarande i tvärläge. Det betyder att sannorlikheten att det blir en vaginal förlossning är väldigt liten. Jag har aldrig under någon utav mina graviditeter tänkt tanken på att bli snittad och jag vill verkligen verkligen få föda vaginalt.  Det känns som att jag behöver lite tid att bearbeta detta, just nu är jag jätteledsen.  Nästa tid till Specmvc är om 4 veckor, vilket även det känns som en chock... jag skulle ju sättas igång i v.37. Om 4 veckor har jag nästan gått 37 fulla veckor ?! Vad händer om förlossningen sätts igång om en vecka ? Blir det akutsnitt då ? Har ju en massa frågor som ingen verkar hinna svara på.... pust pust. Tanken på att gå i 40 veckor gör mig helt vimmelkantig, det O R K A R jag inte !!! Jag har ju faktiskt 4 kilo bebis i magen redan nu...
Så nu har jag fått klaga lite, nya tag som gäller nu...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0