2000 kr på en vecka

Publicerat den 2011-10-10 klockan 13:42:00
Har spenderat förmiddagen hos Johanna och det är alltid trevligt att sitta och snacka skit ett par timmar, när jag kom hem så bestämmde jag mig för att färga håret som jag aldrig gjorde igår. Precis när jag hade slängt i färgen i skallen så ringde dom från Gabbes förskola och jag behövde komma dit med extra byxor... slarvigt värre att inte ha extra byxor på plats. Jag fick iallafall dra en plastpåse över huvudet och sen en mössa på det, jag såg lite rolig ut men det är sånt man får bjuda på.


Sitter och kollar på ett inspelat avsnitt av lyxfällan och det är helt hopplöst hur vissa människor spenderar pengar, jag älskar att shoppa men det finns ju vissa gränser alltså. För några årsen blev jag så irriterad på folk som hävdade bestämmt att dom inte hade några pengar, det fanns inget utrymme för att spara och man var tvungen att låna pengar för att köpa mat till sina barn... jag förstår att alla människor har olika förutsättningar och ALLA kan hamna i skiten, men jag tror ändå att man kan ändra sina vanor ganska lätt och på så vis ha mer pengar över än innan. Jag gjorde ett litet projekt då som gick ut på att jag skulle hitta 2000 kr här hemma på en vecka. Då menar jag hur man ganska lätt kan sälja grejer på tradera, panta burkar osv... sånt som alla kan göra. Man behöver inte vara en börshaj för att få fram lite extra pengar.. det räcker med att man säljer gamla kläder man inte längre vill ha. Nu tänkte jag att det var dags igen, tror ni jag lyckas få fram 2000 kr på en vecka genom att bara sortera ? Det tror jag och i såfall blir det en fin födelsedagspresent till mig, för faktum är att man KAN unna sig lyx om man har pengar över. Så projekt "jaga" pengar börjar nuuuu.....

Kommentarer
Postat av: Johanna

Tack för besöket igår, trevligt att ha dig här tycker jag!

Vilken bra idé med Operation 2000kr!! :) Tror jag snor den idén här hemma också om det är okej?! ;)



Kram

2011-10-11 @ 20:50:45
URL: http://smasmasteg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0