Misslyckades

Publicerat den 2011-10-18 klockan 14:51:27
Undrar ni hur det gick med min utmaning att samla ihop 2000 kr ? Jag är nöjd, fast jag fick faktiskt inte ihop exakt 2000 kr utan 1930. Jag har dessutom inte fått in alla tradera pengar på kontot ännu men räknar såklart med att alla ska betala sina vinnande bud. Tänk vad lätt det ändå är, jag har inte ansträngt mig jättemycket utan lagt ut lite urväxta kläder, pantat burkar och snott lite av Christians parkeringspengar... Nu under veckan har den där pantaburkspåsen vuxigt till säkert 50-100 kr igen. Det går...
Jag är snart inne på min första månad utan en endaste krona i inkomst, om inte försäkringskassan mot förmodan skulle få lite eld i baken. Om det är något som stressar mig så är det just den där nollan ! Noll kronor på lönekontot den 25:e ! Orättvist kan jag tycka, jag har jobbat hårt för att inte hamna i denna sitsen. Nu finns det som tur är lite extrapengar, sparade för särskilda ändamål -  Inte betala räkningar och köpa-mat-pengar för att försäkringskassan drar ut på tiden ! Utan mer - åhh vad vi vill lyxa till den med en täljstenskamin som vi har sparat så länge för att kunna köpa ! men men that´s life antar jag !!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0