Anmäla ?

Publicerat den 2011-03-01 klockan 15:22:49

Jag och Gabbe har haft en härlig dag på stan, vi hämtade Jacobs tapeter, shoppade och tog oss en fika. När vi skulle gå av bussen var vi dock med om en mindre trevlig händelse. Jag gick av före Gabriel för att kunna lyfta av honom, men precis när jag skulle ta honom började bussen rulla. Jag fattade ingenting, men tog ett grabba tag om Gabbes overall och skulle dra ut honom. Då stänger busschaffören dörren så stackarn klämmer sig, han sitter alltså fast i dörren samtidigt som bussen kör iväg. Jag släpper såklart inte taget utan får springa efter bussen, som tillslut stannar efter ett tag. Han fick inte upp någon vidare fart som tur var, för då hade jag aldrig kunnat hålla kvar. Såfort busschaffören såg att Gabriel var ute drog han iväg i en jäkla fart. Han kom inte ut för att höra/kika hur det gick med oss, utan drog bara iväg. Jäkla dålig slit alltså, jag var helt galen och gabriel vill aldrig mer åka buss. Min första reaktion var att jag ville ge chaffören en snyting, nu känner jag för att anmäla det som hände. Jag ska ringa tilll västtrafik, men man kan väl inte anmäla människor såfort de gör ett fel i arbetet ? Vad ska jag anmäla honom för liksom ? Tycker bara det är så dålig stil och Gabriel förtjänar verkligen en ursäkt !

Nu spelar vi spel och han har inte fått några men för livet och det är såklart det viktigaste..


Kommentarer
Postat av: Anonym

Fy va arg jag blev när jag läste det här. Det är klart du ska anmäla det till bussbolaget, så får det inte gå till. Hoppas pojken mår bra.



Ha en bra dag =)

2011-03-02 @ 10:50:17
URL: http://viktresan-giboo.blogspot.com
Postat av: Annelie

Ja visst blir man arg, jag har ring till Västtrafik som skulle lämna ett klagomål till bussbolaget, sen var det inte mer med det. Gabbe mår fint och han har inte pratat något om det idag.

2011-03-02 @ 20:17:28
URL: http://babbelsin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0