Tjejklassiker

Publicerat den 2011-01-11 klockan 14:00:02
Jag tänkte att det skulle vara roligt att testa på en klassiker, jag börjar med tjejdistanserna. Det känns lite mer överkomligt. Jag har precis anmält mig till Lidingö tjejlopp som är på 1 mil, det är ju inte så långt.
I tjejklassikern ingår då lidingö tjejloppet 1 mil, vansbro tjejsimmet 1000 meter, tjejvasan 30 km och tjejvättern 100km. Springa, cykla och simma känns som piece of cake, men längdskidåkning 3 M I L.. oj oj oj !!
Men jag har velat göra detta länge nu och detta året ska jag ta mig tusan köra på utan att fundera på om jag klarar det eller inte, det värsta som kan hända är att jag måste ge upp (kommer antagligen ALDRIG att hända) men ändå, det är det värsta som kan hända.

Ska försöka hetsa kusinen Therese och mina systrar att hänga på, dom har nämligen också vart peppade på det innan. Nu finns det ingen återvändo...

Nu ska jag bara skaffa ett par skidor, grymma löparskor, cykel och en våtdräkt =)

Våga utmana dig själv, dagens uppmaning !




Kommentarer
Postat av: Therese

hmmm.. jag har aldrig stått på ett par skidor.

Jag har inga skor, ingen cykel, och absolut ingen simdräckt. Skidor går ju att hyra, det kanske man kan med nått av det andra me?

Vad kostar det?? och var anmäler man sig??

2011-01-11 @ 16:40:05
Postat av: Josefin

Wow =)

Inte långt att springa 1 mil? En annan hade ju svimmat, hihi ;-)

Heja va duktigt! Och vilken utmaning med tjejklassikern!

2011-01-11 @ 16:52:08
URL: http://josefinskriver.blogspot.com
Postat av: Annelie

Simningen är den 9 juli så jag tror det räcker med baddräkt. Jag skojade bara om att jag skulle köpa allt det där ;) Hoppas man kan hyra en cykel, skor kan man nog fynda på rea nu.

2011-01-11 @ 17:45:11
URL: http://babbelsin.blogg.se/
Postat av: Annelie

man ska tydligen ha våtdräkt,men jag tror man får låna eller hyra där.

2011-01-11 @ 20:44:30
URL: http://babbelsin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0