xxxxx telefonsäljare...

Publicerat den 2011-12-01 klockan 16:05:56
Jag är med i nix, jag är allergisk mot telesäljare det riktigt kokar i mig när de ringer med sina xxxxx erbjudanden. Kanske för att jag har blivit så totalt blåst tidigare.
Idag ringde det en säljare på hemtelefonen, jag kände nästan på mig att det var en säljare eftersom de flesta ringer på mobilen om de vill mig något. Han presenterade sig och lät sådär go och glad som säljare gör, man känner ju bara för att trycka upp telefonen i r*ven på dom, speciellt när man har två bebisar som ligger och gapar i bakgrunden. Jag brukar vara ganska snabb på att tacka nej och sedan slänga på luren, vilket jag gjorde även denna gång. Skillnaden denna gången var att säljaren ringde upp igen och talade om för mig att det är rätt respektlöst att slänga på i örat på folk...
Skojar han eller...
- Men jag har inte tiiiiiiid.. jag är ju inte ....
- Inte ens med din bror ?
- Öhh, va oj...
Lite smått pinsamt att jag inte känner igen min egen brors röst, speciellt när han presenterade sig som Niklas.. hmm nybliven mamma som inte sover på nätterna, det är jag det !
Han berättade också att det är väldigt ovanligt att folk bara slänger luren i örat på honom när han jobbar, färre än han trodde när han började med jobbet. Så han tyckte jag skulle skärpa mig, jag trodde alla gjorde så mot telesäljare... ?!
Såhär ser de ut, telefonsäljarna precis som alla andra människor... i ett träd ?!

Kommentarer
Postat av: mor-mor

haha, du är väl för rolig. du får fråga nästa som ringer " är vi släkt eller"

2011-12-01 @ 23:58:13
Postat av: Annelie jonsson

Ha ha.. ja jag ska börja med den frågan nästa gång en säljare ringer. Säger den nej så slänger jag på i örat... hahaha

2011-12-02 @ 10:01:55
URL: http://babbelsin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0