Liten minisjukling

Publicerat den 2011-12-12 klockan 23:05:46
Vissa dagar får man veta att man lever, ett barn är ingenting två är en hel folksamling eller hur är det man brukar säga ? Hjalmar har varit dålig under natten och dagen, han har svårt att andas genom näsan vilket gör att han sover och äter dåligt. Inte nog med det så har han fått mer och mer gaser i magen under dagen vilket har gjort honom riktigt tjurig. Det är helt okej, det är så det är att ha en bebis. Man biter ihop och tänker att man får vila när bebisen vilar, problemet är bara att denna bebisen har en syster som också behöver matas och bäras mellan varven... DÅ inser man hur lätt det var med en ungen !
Idag är nog första gången sen leveransen som jag kände att jag inte orkar, att jag snart slänger in handduken. Då kom den rutinerade fyrabarnspappan hem från jobbet och räddade oss. Jag fick krypa ner i min sköna säng och när jag klev upp FEM timmar senare var bebisarna nybadade, deras säng var renbäddad och de stora pojkarna sov sen länge. Ja jag erkänner, han är rätt bra ibland ändå...
Ett tips till er som kanske inte har haft en sjuk bebis ännu, om de blir sådär täta i näsan så är det himla skönt att sova lite sittandes, huvudet ska vara högre upp än kroppen. En bebysitter är toppen, men man kan också tippa sängen genom att sätta klossar på benen vid huvudänden, alt sätta böcker under benen så sängen kommer upp en dm ungefär... Då är det mycket lättare att andas och livet blir betydligt bättre.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0