Idag tog vi fighten

Publicerat den 2011-12-10 klockan 13:50:57
Vi har tjatat och tjatat på Gabbe att han måste klippa sig, eller ja att han måste följa med till frissan. Han totalvägrar av någon anledning ?!
- I morgon säger han hela tiden och man kanske tycker att det är lite väl slappt av oss att acceptera detta och låta håret växa, men vi är inte riktigt i form för att ta den typen av fight. Gabriel är nämligen en mycket bestämd herre...
Eftersom vi hittade löss i huvudet på pojkstackarn så såg jag nu min chans och talade om för honom att vi var tvungna att klippa håret eftersom det var lössens hus, men Gabbe visste bättre än så, pappa hade DÖDAT alla löss... Ja så det blev en fight trots allt.
Han sprang upp på sitt rum och jag bar ner honom, han skrek som om det pågick misshandel av barnet och jag och Christian skrattade oss halvt fördärvade - Så pedagogiska föräldrar , men va tusan ska man göra ?
Jacob stog i bakgrunden och mutade lillebror med både klubbor och leksaker (det är ju ändå inte han som betalar) och efter många om och men så bar det iväg till frisören med det villkoret att Jacob följde med.
När jag ringde Christian för att kolla hur det gick fick jag veta att läget var under kontroll, det satt ett barn i frisörstolen men det var inte Gabbe....
Spänningen är på topp här hemma !
Grabben med redig hårväxt...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0