fullspäckat på min "lediga" dag

Publicerat den 2012-09-07 klockan 19:50:36
Idag har jag haft egna studier hemma, på schemat stod det att vi skulle läsa mellan 09.00 - 16.00. Gissa hur mycket jag har läst ? Nej inte en sida, boken ligger fortfarande nerpackad i väskan. Tur att jag hade lite framförhållning i veckan och läste på kvällarna. 
Jag har ju vetat ett tag att det skulle vara egna studier idag vilket då resulterade i att jag har bokat upp hela denna dagen som om jag skulle vart ledig. 
Det har varit en larmkille här och försökt sälja på mig allt mellan övervakningskameror och pratande brandlarm... 16 olika språk kan dem rackarna prata... allt för en mindre kostad av 6500 kr... ja plus månadskostnaden på 300 och just det en uppkopplingskostnad också... Jag tackade för besöket på enochenhalvtimma och bad att få återkomma !
Sen hade jag ett besök av sotaren som skulle kolla vad vi hade för möjlighet att sätta in en braskamin i vardagsrummet, jag har aldrig fattat vad problemet skulle vara, vi har ju en skorsten liksom, det är väl bara att koppla in skiten...men näää givetvis inte. 
 
 
Tydligen var det lite mer jobb än vad både vi och sotaren hade räknat med och givetvis ett par 1000-lappar mer också...suck ! 
 
Sen på eftermiddagen drog jag till Falköping och tränade ett gäng 4-6 åringar i brottning (lek) , jag hade lovat det i ett svagt ögonblick och JA jag ångrade mig bittert efteråt. Men både jag och ungarna överlevde den första träningen och jag ska minsann inte ge upp... nä jag ska använda denna grupp i utbildningsyfte, så det så...
 
Nu är det soffan som gäller... och just det boken ! Vad var det den hette nu igen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0