Kan ha gjort väldens affär...

Publicerat den 2012-01-28 klockan 16:40:47
Oj oj oj... idag har jag fyndat... big time !
Vi har under en längre period letat efter en skänk att ha i hallen. Vi har en liten extremt opraktisk hall och det är lite ironiskt att det just i detta huset har bott två storfamiljer med tvillingar... eller bor... ja alltså inte just nu då, men dom som bodde här innan hade också tvillingar och hade fem ungar. Huset är defenitivt inte byggt för tvillingfamiljer.
Ja hallen är opraktisk och ser inte direkt inbjudande ut, antagligen för att det är så rörigt. Skor precis överallt och faktum är ju att tvillingarna inte har skor ännu så värre lär det ju bli.
I vilketfall , tillbaka till skänken. Vi har sökt med ljus och lyckta efter en trevlig skänk att ha i hallen. Funktionalitet är kanske det viktgaste, men vi vill ändå ha något som vi tycker är snyggt och som passar våran stil. Vi har gått igenom blocket i flera månaderstid, kollat av med vänner och bekanta och kollat på loppisar men inget har passat.... tills idag ! Idag åkte jag in på en loppis som ligger i grannbyn, samma by som har den fantastiska second hand butiken.. fast detta är en riktig bonnaloppis kan jag lova. Grejer preciiiiis överallt... jag kom ungerfär 1 meter in i lokalen sen var det tvär stopp. Sofforna stod på hög och man såg inte ens bort till andra änden av rummet. Det jag såg när jag spejade över alla prylar var ett fantastiskt bord med tillhörande stolar... men okej ett bord behöver jag inte så jag frågar mannen som jag bara antar jobbar där om han kanske har en skänk och sälja. Det fanns en skänk, en väldigt fin och Annelie- passande skänk men det var hans sambo som drev loppisen så jag var tvungen att prata med henne. Under tiden stod jag och fantiserade ihop en summa hon kanske skulle kunna tänkas sälja skänken för... 1000 eller 2000 kanske... ja 2000 har jag sett att man kan få en sånhära skänk för på blocket så det verkar ju rimligt, fast det hade jag INTE råd med, vi har ju ett sparar år ! (tråk - inte köpa nått - år)
Ja den lite halvtokiga,  fast very trevliga kvinnan kommer tillbaka från dass och jag frågar då om jag kan få köpa skänken... Njjjaaaa hmm igentligen så är det tänkt så att man ska köpa det tillsammans med ett bord och ett par stolar som liksom hör ihop med skänken... okej okej är de DET bordet och så pekar jag såklart på det superfina bordet som jag först la märke till när jag spejade runt i lokalen.
- ja precis sa den lite tokiga kvinnan (men trevilga återigen)
- okaj okaj tänkte jag, jag chansar på och drar hon till med flera tusen tusenlappar så kan jag ju charma henne på mitt speciella vis och kanske ... kanske kan jag få köpa skänken utan bord och stolar för lite mindre pengar än vad hon en gång hoppats på... Hur mycket har du tänkt då, frågar jag lite "tufft"
- JOooo kanske hade jag tänkt mig... fyra
( ohh shit fyra TUSEN... uj uj uj.. hur ska jag pruta ner det till sådär en tusenlapp)
- ähh fyra hundra... ja för allt då.
Nu vill inte jag vara den som är den ( kände för att lägga av ett gapflabb och dansa indiandansen ) men ja jag tog grejerna och liksom tackade för mig. Fast hur tusan ska jag få hem allt tänkte jag och det tänkte den halvtokiga, trevliga kvinnan också som helt appropå tillkallade sin sambo och satte honom i arbete.
- Kör detta till Blidsberg !
- ähh hmm
- Det fixar du väl, det är ju bara en halv mil eller så...
- ähh aaahh
Här kommer då jag in och räddar karlstackarn... kanske är skänken liiiite tung. Vi kan ju komma i morgon och hämta allt tillsammans med min man ?
Ja den stackars mannen pustade ut och tyckte det lät som en himla bra idé. '
Så i morgon blir vi 400 kr fattigare men en skänk / bord/ stolar rikare ... woohhoo.
Såhära ser det alltså ut nu, i morgon ser det nog annorlunda ut... kanske om vi inte ska shabby chica skänken först.

Kommentarer
Postat av: Jejo

Oj, nu blir jag nyfiken!!

2012-01-29 @ 11:15:20
URL: http://jejos.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0