Jag har gjort det igen...

Publicerat den 2012-02-27 klockan 13:00:38
....Fyndat alltså, tror jag iallafall !
Jag har kikat igenom blocket ett antal gånger de senaste månaderna, på jakt...
Idag hittade jag ett slags skåp för en liten peng - en halv tusing för att vara mer exakt. Jag blev bara tvungen att ha det där skåpet. Jag både ringde, mailade och sms:ade i min iver att hinna först.
Det jag inte tänkte på då som slog mig senare är att min kära make har satt ett liiitet liiitet köpstop på sin fru. Han har ju som ni kanske kommer ihåg en liten ekonomisk utmaning under detta året och han är väldigt duktig, det hade gått himla fint för honom om det inte vore för jag har ett sånt fantastiskt öga för goda affärer.
Nu är det iof så att jag har ett eget konto, ett Annelie- konto.
- Alla har egna konton kanske ni tänker nu och så är det ju givetvis, det är inte så att jag är omyndigförklarad eller så men jag har liksom ett eget konto med pengar på som jag får göra precis vad jag vill med, helt befriat från ekonomiska pekpinnar från mannen.
Jag öppnade kontot för att jag och mannen inte kunde komma överens om hur mycket vi skulle lägga på en kamin. Han ville köpa en billig variant och jag en dyrare, då bestämde jag mig för att spara ihop till min dyrare variant helt själv för då kunde han liksom inte vinna den fighten.
Nu har jag utökat planerna för kontot med att renovera köket också, att det bara sitter 850kr på det än sålänge stoppar inte mina storstilade planer. Men om jag nu ska köpa ett skåp för dessa pengar blir det inte många kronor över för kakelplattor därför tänkte jag att det var dags för en såndär - sälja skräp - panta burkar - leta mynt - dag...  500 spänn skramlar man ihop på ett ögonblick eller hur... För fasiken va kul det är att köpa grejer för pengar som inte finns, som man liksom inte har i plånboken med som gömmer sig i garderoberna.
Eftersom jag ändå ska plocka ur ett gäng skåp i köket och skruva ner dessa ser jag denna utmaning redan vunnen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0