Min lilla by...

Publicerat den 2012-02-16 klockan 18:50:16
Kära någon, man skulle kunna tro att jag har massa andra saker för mig än att sitta vid datorn - det har jag inte ! Kanske är det därför jag inte har fått för mig att skriva något.
Jag har spenderat dagen på föräldrargrupp, vi lär oss en massa saker som jag redan visste... men ändå. Jag har aldrig gillat föräldrargrupper, tycker det blir så krystat och fjantigt. Jag har oftast varit sådär en 20 år yngre än alla andra också vilket såklart har gjort sitt. Nu tredje gången gillt på nått sätt så känner jag mig mer tillfreds med föräldrargrupper, det är supermysiga mammor med i gruppen i blandade åldrar och jag tycker faktiskt om alla... det är inte illa för att vara mig !
Tycker det känns så himla häftigt att faktiskt lära känna både mammor och barn som man ska följa under så många år framöver. Riktigt roligt.
Morgondagen ska spenderas i goda vänners lag, det ska blir lite firande av en nybliven tant. Vänner jag liksom inte trodde att jag skulle ha för 2 årsen. Faktum är att jag lär känna nya fina människor hela tiden här byn, det är mammagrupper, brukarråd, jobbarkompisar och träningskompisar ja det är kompisar till höger och vänster... Och jag som var så himla rädd för att bli ensam när jag flyttade från storstan.. tänk va fel man kan ha.
Hjalmar med gamlamormor Kerstin, tänk vilken tur vi har som får dela alla våra fina ungar med mormödrar och farmödrar i flera generationer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0