Tack !

Publicerat den 2012-08-29 klockan 22:35:16
För första gången så såg jag ett uns av rivalitet och avundsjuka mellan Lovis och Hjalmar idag. Två väldigt förskylda och trötta bebisar bråkade om min uppmärksamhet. Hjalmar som är snäppet sjukare än Lovis satt i mitt knä och nästan sov när Lovis försökte få en bättre plats på min lediga arm. Hon grinade som en toka och klängde och rätt som det var så drog Hjalmar till henne ! Efter en stund så tog hon tag i min läpp och man liksom ser i ögonen på henne att hon vill att jag ska få ont - hon är förbannad ! Ja jag tyckte synd om henne, fast visst har man ett garv i halsen som man får svälja ! 
Visst tusan tycker man att dagar som dessa är ganska jobbiga, man hinner inte med någonting och man kan ju inte gå och bära på en ledsen bebis när man har två ! Man måste nästan sitta i soffan och kramas - trösta - pussa på båda alt. ligga på golvet med båda två = att man inte får något gjort ! Men idag... ikväll är jag så otroligt glad över att jag har två små sjuka tvillingar liggandes i sina sängar i sitt rum ! 
Christian har en fd arbetskompis som väntade tvillingar - idag föddes dem, i vecka 19 ! En liten flicka och en liten pojke. Vi vet ju alla att en förlossning som startar i v.19 inte slutar lyckligt ett barn som föds i v.19 räknas inte som ett barn utan som ett foster - ett missfall och sjukvården kan inte rädda ett sådant barn/foster MEN för dessa föräldrar - för alla föräldrar som får genomgå en förlossning för att sekunden senare förlora ett barn har just det - förlorat ett barn ! 
Och det är så otroligt ledsamt att man knappt vet vart man ska göra av sig själv, så otroligt smärtsamt men tacksamt på samma gång. Tacksamhet att man själv får hålla sina fina ungar varje dag, fyra stycken har vi berikats med och det känns nästan lite egoistiskt och girigt på nått vis... 
 
 
 
 
Tack mina fina ungar för att jag får ha er, snoriga, griniga, trotsiga, det spelar liksom ingen roll ! Jag får ha er...

Kommentarer
Postat av: mor-mor

så vackert skrivet, GLÖM inte att DOM har en fantastisk mamma också. ( och pappa:)

2012-08-30 @ 11:57:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0