Vattnet gick...

Publicerat den 2011-10-16 klockan 11:41:04
... inte ! Fy vad retsamt alltså, igår var vi helt säkra på att vattnet hade börjat sippra ut. Jag var blöt i brallan och fick liksom vatten på handen om jag hade den mellan låren. Eftersom vi aldrig har varit med om en spontan vattenavgång blev vi ganska glada, pirriga och lite små nervösa här hemma... Christian tyckte jag skulle ringa in till förlossningen för att kolla läget lite, barnmorskan jag fick prata med gjorde väl ganska klart för mig att det inte var vattnet som hade gått, när vattnet går är det ingen tvekan om det sa hon. Jag har ju hört många som har varit tveksamma och eftersom det är tvillingar tänkte jag att det kanske var tvåans vatten som hade börjat sippra och att ettan då låg i vägen för att det skulle komma en fors... men det trodde hon inte. Jag skulle såklart återkomma om det fortsatte komma vatten eller om det blev en "riktig" vattenavgång... efter att jag la på luren kom det inte EN jäkla droppe till ! Jag tog ingen citodon igår kväll ifall att det var nått på gång så tänkte jag att citodonen skulle få det att sluta, vilket resulterade i att jag låg och tjurade hela natten... KOM UT !
Så här ser det föresten ut när minimansgrisen ska städa sitt rum, tålamod morsan, tålamod !

Kommentarer
Postat av: Johanna

Fasen vad jobbigt när man tror att det är så nära... Men försök tänk att i dag är du mycket närmare att få hålla bebisarna i din famn än du var i går i allafall... Snart, snart, snart så är de här!



Håll ut!



Kram Johanna

2011-10-16 @ 14:40:11
URL: http://smasmasteg.blogg.se/
Postat av: Annelie jonsson

Ja det blev lite snopet, men det är bara att gilla läget. Det är ju som du säger, för varje dag som går är det en dag närmare men konstigt nog känns det tvärtom... för varje dag som går utan att det händer nått är det kört - det blir inga bebisar... haha ! Sen att det faktiskt är 5 veckor kvar har jag lyckats förtränga ;)

2011-10-17 @ 08:01:48
URL: http://babbelsin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0