Att flytta till landet...

Publicerat den 2011-11-23 klockan 10:30:29
Vi började morgonen med en liten promenad, vi gick till affären här i byn och sen vidare till förskolan för att lämna Gabbe. Under den korta promenaden hann vi träffa en del nyfikna människor, det var Birgitta i affären, mammor och barn på förskolan och en man på cykel som ville kika på bebisarna. Jag blir otroligt varm och glad i själen för människorna här på landet är på riktigt genuint intresserade och glada över de nya tillskotten, intresserade av andra än sig själva. Det gör att jag trivs otroligt bra här, hur mycket jag än saknar Göteborg och storstadslivet så blir jag ofta påmind av alla underbara människor här att vi valde rätt i att flytta.
Nu ska vi snart baxa på oss overallerna och hämta Gabbe igen, dessa tretimmars dagar är rena skiten måste jag säga. Tror inte jag har hört någon förälder som tycker det fungerar bra ! Men men man ska väl vara glad att barnen får komma iväg över huvudtaget, att aktivera och stimulera en 5 åring när man har två minimänniskor att ta hand om är inte det lättaste...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0