karma ?

Publicerat den 2010-12-03 klockan 08:40:40
Igår tyckte jag lite synd om mig själv, det var nog för att en grej som jag skulle göra under dagen blev inställd. Jag började fundera på det där med jobb, jag har alltid jobbat mycket, jag började jobba när jag var 14 år och sen dess har jag aldrig varit arbetslös och knappt varit hemma som föräldrarledig. som 16 åring hade jag 3 jobb + att jag gick i skolan. Nu har jag 3 jobb och ett extra, dock inga heltidsjobb då.. Varför ? Det frågar jag mig själv väldigt väldigt ofta, det är väl inte jobba som är meningen med livet ?

Och framför allt när tusan får man nått tillbaka ? Karma liksom är det inte meningen att sådana som jag som jobbar och sliter ska få tillbaka också ?

Jag vet inte varför jag är en sådan person som måste jobba hela tiden, som alltid ställer upp och hoppar in om någon är sjuk osv.

Det beror inte på pengar, det tror jag faktiskt inte...

status - knappast !

Trots... antagligen. Jag ska visa hela världen att jag minnsan klarar mig själv... kanske är dax att bli vuxen nu då och sluta trotsa.

Jag lipade lite hos min man igår och han försökte peppa mig som vanligt, det vänder snacket.
1 timma senare fick mannen ett mail från en bekant till honom som undrade om jag var intresserad av ett jobb... =) KARMA... ja ja jag har inte ringt ännu, men världen kanske ser mitt slit trots allt.
Nu menar jag såklart inte att jag ska ta ett jobb till utan kanske är det just det jag söker, det jag vill göra och då kan jag strunta i resten...

Så nu ska jag ringa, wish me luck

# Så där ja, nu har jag ringt och jag ska skicka in mitt CV för att sen få komma på en intervju, hoppas hoppas !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0