Ny overall till tjockisen

Publicerat den 2012-01-08 klockan 23:27:08
Satan i gatan vad han växer den där lillebrorsan, hans vinteroverall går inte att dra hela vägen upp längre, magen är liksom ivägen. Vi måste såklart köpa en ny till honom eftersom jag då som sagt har gett bort alla barnkläder sen många år tillbaka.
Nu är bara frågan vad vi ska välja, vill liksom inte slänga ut en förmögenhet på något som bara kommer att användas i ett par månader, samtidigt vill jag inte att pojkstackarn ska frysa häcken av sig. Det finns massa olika varianter och billiga sådana typ från H&M men jag vette tusan om det är så jäkla bra ändå, de ser ju extremt tunna ut. Även om det är så att de ligger nerbultade med åkpåsar, filtar och tjosan så ligger de faktiskt helt still och behöver väl ha super - gos - varmt ?
Känner mig som en jäkla rookie igen, men mina storingar är faktiskt sommarbebisar. När det har varit dags för vintertid har de varit ett par månader äldre och av någon anledning har det inte funnits anledning att vela... Då har vi kört overall med stort O, ordentligt !
De första månaderna nu så har de glidit runt i overaller från Villervalla och jag tycker att de har funkat bra, vanliga fleece alltså. Inget krångel. Men nu när vi då ska införskaffa nytt till Hjalle så är ju frågan om bara fleece räcker ? Det måste det väl ändå göra för visst kommer inte han krypa omkring i någon snö i år ? Så värst välutvecklad ska han väl inte bli ?
Okej ! I vilket fall... det står väl typ mellan detta :
Ja den första är ju som alla säkert redan vet från polarn och pyret, jäkligt praktisk tycker jag.
Tvåan är en sådan som vi har haft från villervalla och den är också bra fast inte lika smidig som p.o.p:en
Trean är ju en variant som kanske är lite mer för ungar som kryper runt eller ? Liksom vattentålig och sådär, tror inte Hjalmar kommer befinna sig i väta de närmsta månaderna.
Så vad tror vi ? (Kollar självklart tradera innan jag beställer en helt ny, är ju inte klokt att slänga ut en massa hundringar på overaller till två barn som de ska använda i typ 3 månader) men ändå... vad tror vi ?
polarn och pyret hittar ni här
Villervalla här
Båda butikerna har rea, bara så ni vet... i fall någon annan behöver shoppa menar jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0