skolstart

Publicerat den 2012-08-15 klockan 16:25:55
Första skoldagen för mina stora små pojkar, jag var riktigt pirrig i går kväll, antagligen mer än pojkarna själva. Jacob har aldrig tyckt att skolan har varit särskilt rolig, utan har mer tyckt det har varit lite svårt och krångligt. Gabriel är lite mer nyfiken på att lära sig nya saker och har betydligt lättare för sig. 
Jacob är därimot mer social och har lättare för att få nya kompisar.
Trean som Jacob har börjat i har ett betydligt högre tempo än 2:an och det ställs högre krav på barnen, längre dagar och mer läxor som ska hinnas med. Jag måste erkänna att jag har varit lite nervös för detta året, eller framför allt för Jacobs inställning till skolan, men vilka sprudlande glada och härligt motiverade killar det var som hälsade mig välkommen hem från jobbet idag. Oj va mycket de hade att berätta för mig och Jacob hade dessutom sin första engelska läxa med sig hem som han redan kunde utantill... SÅ skönt !

Kommentarer
Postat av: mor-mor

VAD HÄRLIGT ATT DOM TYCKTE DET VAR KUL, HÄLSA DOM LYCKA TILL MED SINA SKOLOR, O TILL DIG O DIN BÖRJASKOLANDAG. HA DET BRA KRAM.

2012-08-15 @ 22:55:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0