business woman

Publicerat den 2012-04-14 klockan 19:25:48
Här i våra trakter har de mycket fyndmarknader som kyrkan eller andra samfund fixar med. Det går till som så att fixarna står för allt jobb, vi privatpersoner åker bara dit med grejer som vi vill sälja och har själva satt prislappar på våra grejer. Sen säljer de - fixarna alltså - sakerna åt oss och vi kommer och hämtar storkovan på eftermiddagen.
Jag missade fyndmarknaden som var inne i självaste centrala Ulricehamn så jag hoppade på den som var i Tvärred i stället, Tvärred ligger någon mil utanför sådär.
Att jag bor ett par mil utanför Ulricehamn också... fast åt andra hållet var inget som slog mig förrens igår när jag redan var på väg. 6 mil fram och tillbaka igår och 6 mil fram och tillbaka idag för att hämta min förtjänst - på hela 153 kr ! YEAH...
Med tanke på vad bensinen kostar i dessa tider så gick jag nog ganska nollad ur denna affären.
För att kompensera upp de dåliga affärena så slog jag till på en stol för en 20:a... det var väl tur det, annars hade jag nog inte kunnat sova i natt.
Sen vad jag ska med stolen till det vet jag inte riktigt, men 20 spänn liksom !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0