Att hjälpa

Publicerat den 2011-11-27 klockan 10:42:34
Ja då var det första advent idag då, lika varmt idag som det var på vår bröllopsdag den 23 juli - helt galet !
Christian har varit på konferans - Ålandsbåten ni vet ! Så jag har varit själv i natt för första gången med alla barnen och det gick över förväntan, dom skötte sig hela högen.
Igår var ju mina farföräldrar här och farmor berättade om en kvinna hon känner som jobbar ideelt med de hemlösa i Göteborg. Hon tillsammans med några andra åker runt och hjälper de behövande på plats, utan massa mellanhänder. Under dessa månader behövs kläder och skor i massor och eftersom jag startade det där röjarprojektet har jag hittat en massa prylar som andra kan behöva betydligt bättre än oss...
Tyvärr är det så, hur mycket vi än önskar att det finns barn i detta avlånga land som fryser i onödan. Så om DINA barn växer precis som mina, dela med er !
En mössa, ett par tjockstrumpor eller rentav ett par kängor kanske står och skräpar i era garderober ? I såfall finns det garanterat någon annan som tacksamt tar emot det.

Kommentarer
Postat av: Johanna

Du skriver så bra Annelie, skratt blandas med allvar och finurliga bilder. Bra blogg helt enkelt!



Ha en fortsatt trevlig första advent!

Kram på dig!

2011-11-27 @ 17:31:49
URL: http://smasmasteg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0