Egentid med mamma...

Publicerat den 2011-11-12 klockan 18:50:36
Det är jag och Gabbe som sköter storhandlingen här hemma, efter att ha varit borta i en vecka så var det ekande tomt i kyl och frys. Jag lämnade bebisarna till den rutinerade fyrabarnspappan och tog med mig lillGabbe till affären, det kändes bra att få vara själv med den nyblivna storebrorsan, det är jätteviktigt att vi får fortsätta ha egentid med barnen på detta sättet även om det "bara" är en timma på willys det handlar om.
Att lämna bebisarna kändes därimot jättekonstigt, tomt på nått vis. Dom har ju hängt med ett par månader nu och jag har faktiskt jättesvårt för att lämna ifrån mig dem även på hemmaplan, speciellt lillebror som sen födseln har haft ett väldigt stort behov av närhet. Nu är ju bebisarna inte ens två veckor så det vore konstigt om jag inte kände såhär...
Tror Gabbe vill åt ett flingpaket, blev inte som han ville denna gången. Ett paket socker/färgämnen för 32 kronor känner inte den dumma mamman för.
En trisslott kunde jag därimot bjuda på, en papperslapp för 25 kronor - nej det blev ingen vinst !
Vi drog en en snabbis på Lindex också, jag kände ett väldigt stort behov av att köpa något flickigt. Lovis första klänning, hoppas min rosa prinsess klänningsattack går över väldigt väldigt snart för det är inte riktigt min stil.

Kommentarer
Postat av: Hanna - Mode, smyckestillverkande och min vardag

Gulligt med klänning! :-)

2011-11-12 @ 20:38:22
URL: http://hannafialotta.blogg.se/
Postat av: mor-mor

Men dom är väl för söta !

2011-11-13 @ 18:15:30
Postat av: "Gammelmoster" Eva-L

O jösses Annelie vad söta dom är!! Men har "lillebror" fått nåt namnn än? Kram till er

allihop <3

2011-11-15 @ 21:54:07
Postat av: Annelie

Tack tack... tror kanske ni är lite subjektiva ;) Lillebror har inte fått något namn ännu, vi har flera förslag, ska bara bli eniga.

2011-11-16 @ 15:59:29
URL: http://babbelsin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0