Skor

Publicerat den 2010-11-20 klockan 19:39:28
Är ju också ett stort intresse, som jag antagligen delar med väldigt många andra kvinnor på denna jord.
Idag var världens bästa mormor och Bosse här en stund och med sig hade hon en kasse skor...

Här har vi ett gäng skor som mormor har haft under många, många års tid.
De svarta skorna längst ner till höger kommer faktiskt från min gamla mormor Stina och skorna brevid dem hade mormor på sig på nyårsafton 1963 (?) !! Älskar Älskar älskar skor med historia och det har verkligen alla dessa... Jag måste säga att det är väldigt förvånande hur välbevarade alla skor är, knappt slitna alls. Dem röda och bruna skorna tycker jag om väldigt mycket och kommer jag använda, men vissa av skorna är lite för gamla för att jag ska våga ha dem på, får ha dem på en hylla här hemma istället...


Dessa vackra skorna hade mormor när hon gifte sig med morfar, hmm typ 65 tror jag. Sen hade jag dem på mig när jag gifte mig 2005.

Kommentarer
Postat av: mor-mor

jaa du Annelie det såg ju riktig pampigt ut med alla skor uppställda så där,,,, MEN vad sa maken när han kom hem ??

2010-11-20 @ 20:03:24
Postat av: Annelie

Han tyckte dem var fina... men han visade inget större intresse ;)

2010-11-21 @ 09:05:26
Postat av: Barbro

Oj vilken härlig samling av mormors gamla skor ! Och till o med gammelmormor Stinas. Jag har en låda i källaren med högklackade både skor o stövlar, som jag inte kan gå i längre, skulle vara kul om du vill ha dom ?

2010-11-23 @ 15:32:48
Postat av: Annelie

ja men Barbro jag tackar inte nej till skor =)

2010-11-25 @ 12:43:32
URL: http://babbelsin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0