baka baka liten kaka..

Publicerat den 2010-11-25 klockan 14:45:26
När vi precis hade flyttat hit ville stora killen börja på scouterna, sagt och gjort han började. Efter ett par veckor ringde en trevlig man och frågade om jag kunde ställa upp som "husfru". Jag skulle se till att det fanns fika vid årsmötet och adventsfika den första advent. Inga problem, tycker det är viktigt att ställa upp i barnens aktiviteter, såg det dessutom som ett ypperligt tillfälle att lära känna lite folk här i bygden.
Så nu till adventsfikat. Lussekatter, pepparkakor, kaffe och saft... hur svårt kan det var ?






Ser tydligen spännande ut.



JAPP ! Ungarna får använda knivar och andra farliga saker, en vacker dag ska dessa gossar klara sig själva, utan vare sig mamma eller någon annan kvinna som sopar deras väg, lika bra dom lär sig !



Resultatet blev ju inget vidare, vilket jag egentligen redan visste. Allt som ska jäsa slutar så här...



Väldigt goda var dom dock, så dom åker ner i frysen och fikas på här hemma istället. Tur att mormor var här med lite lussekatter förra veckan, resten köper jag i affären.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0