Att kunna välja själv

Publicerat den 2013-05-05 klockan 14:29:03
Med ålder kommer visdom, och för min del har det ganska nyligen gått upp för mig att det är jag själv till 100% som får, kan, måste välja vem jag vill ha i mitt liv... egentligen är det inget nytt, men jag har kommit till insikt med att jag har RÄTT att välja själv och jag behöver inte faktiskt inte ens förklara mig... det räcker med att välja människor som skapar goda relationer. Denna insikten har givetvis också med ett ökat självförtroende att göra, jag behöver inte allas bekräftelse och det spelar ingen roll hur många människor jag har i mitt liv bara de som finns där verkligen, verkligen är äkta och kärleksfulla männiksor.
Den senaste tiden har en del vänner och bekanta flyttat isär, det har kommit som en riktig boom, alla får plötsligt för sig att det är dags att gå vidare. Riktigt tråkigt när förhållanden går i spillror, men också riktigt fantastiskt att människor vågar följa sitt hjärta och väljer att gå i från en relation, trots att man inte vet vad som väntar. Att man vågar stå upp för v e m man är... det är modigt !
Jag skulle inte vilja säga att dessa månniskor har inspirerat mig, för det låter lite naivt och frånskyllande, men jag har fått upp ögonen för hur man borde tänka angående relationer som inte är bra för en, realtioner som får en att må dåligt och att det faktiskt bara är jag som kan välja... och att jag som sagt F Å R välja !
Jag kan säga nej, jag kan ställa krav, jag kan...
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0