vansinne...

Publicerat den 2012-01-05 klockan 23:01:28
Ja hur ska jag kunna sammanfatta denna dagen, den började bra. Jag och pösbullarna pallrade oss ner till Göteborg för lite laddning. Fina flickorna har längtat efter att få gosa med bebisarna så det var liksom dags nu. Resan ner gick väldigt bra, inte oroligt alls.
Jaha, det var väl det ? Nä jag önskade att det hade varit allt för dagen, men icke ! Jag tänkte att nu när jag ändå har kört typ 12 mil så kan jag väl åka en mil till, IKEA kändes som en trevlig aktivitet såhär på trettonafton (det var inte bara jag) Mitzi och Cicci höll med och vi började packa ihop oss, jag gjorde en snabbkoll på kontot för att se hur mycket pengar jag hade att jobba med... 495kr...!! Typ 5000 mindre än igår... 5140 för att vara exakt. Känner hur det börjar pärla sig på överläppen... ? Vart f*n har alla pengar tagit vägen undrar jag givetvis i detta läge... ringer Christian som inte fattar nåt men med tanke på summorna : 749,379,461,379,417,824,379,417,824,379 och 749kr allt draget igår så kände vi att det var nått lurt. Jag ringde upp till banken för att kolla vart pengarna hade gått och det visade sig då att våra två små grabbar har köpt grejer på iphonen. Då är det inte så att pojkarna har suttit och laddat ner en massa spel för det vet dom att det är inte okej. Utan de spel jag har i telefonen, som för övrigt är gratisspel har velat uppdatera sig, det har varit dinosarier som behöver mat osv. Detta har då kostat oss 5140 kronor... Man blir ju så vanisnnigt arg, för det finns inga vuxna normalt funtade människor som skulle köpa en skottkärra dinosariemat för 824 kronor. När man lägger ut dessa spel med olika varianter av uppdateringar som kostar hutlösa summor pengar så gör man det för att skinna barn och det gör mig... jävligt arg. Jacob är helt förtvivlad och skulle kunna göra vad som helst för att få tillbaka dessa pengar, han har gråtit precis hela dagen och jag tycker inte att det är hans fel, han ska inte behöva känna skuld överhuvudtaget men det gör han för det är sån han är... Och det gör mig ännu ännu mer förbannad. Dessa företag lever på att lura folk på pengar vilket betyder att de kan alla kryphål i världen och vi kommer aldrig se pengarna igen !
Gissa om mitt IKEAbesök blev lyckat ?
Fina flickorna tar hand om pösbullarna medans jag lipar ut hos bankmannen...

Kommentarer
Postat av: Sara

Min systers barn handlade på appstore för 10 000 kr och hon ringde till dem och fick faktiskt tillbaka pengarna. Det är helt sjukt att man kan köpa "ingenting" för tusentals kronor. Rent bedrägeri.

2012-01-06 @ 12:51:33
Postat av: Annelie jonsson

Men åhh det låter ju jättebra, ska testa att ringa till dem ! Helt ofattbart, snacka om att slänga pengar i sjön !

2012-01-06 @ 14:38:15
URL: http://babbelsin.blogg.se/
Postat av: Johanna

Blev verkligen förbannad när du ringde och berättade, det är ju så uppenbart att företaget utnyttjar att just barn gör såna här saker.



Hoppas hoppas att det går att "häva" köpet av dinosauriematen :) (sorry men det är en smålustig affärsidé, att sälja dinosauriemat för 5140 kr....)



Kram kram

2012-01-06 @ 15:54:46
URL: http://smasmasteg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0