Sjuk pösbulle - trött mamma

Publicerat den 2012-01-07 klockan 09:32:22
Godmorgon !
Christian är påväg till Skövde och vi stora familjen skulle egentligen följt med. Vi skulle hälsa på Sixten och hans mamma. Mest Sixten, men hans mamma liksom ingår för tillfället och antagligen de närmsta 15 åren illafall. Sen är han kanske inte så intresserad av att träffa mig längre, fast vem vet han kanske blir polare med Hjalmar och Lovis, det skiljer typ 2 månader på dem.
Helt otroligt vad mycket bebisar det har fötts i min bekantskapskrets i höst. Det är jätte roligt, blir inte så ensamt att vara hemma då, när man kan åka och hälsa på massa andra bebisar och deras mammor.
Ja vi blev som sagt hemma, vi vill inte smitta Sixten med Hjalmars monsterförkylning, det är inte roligt när bebbarna inte kan andas ordentligt så det vill vi inte dela med oss av. Dagen får fortsätta i gårdagens tecken, plocka, sortera, slänga och röja. Det blev gjort en hel del igår och det är så SKÖNT att få det gjort. Hittade en massa gardiner igår som jag aldrig kommer använda och svärmor tyckte jag skulle sy påslakan till bebissängen av det, så det är ett projekt också... det blir roligt !
Hjalmar sov ett par timmar i sin sitter, sen tog han min "säng" så jag fick möka på mig, har knappt sovit i natt alls, men vad gör det, har ju inga viktiga super möten eller nått jobb som jag måste vara pigg och fräsch till. Bara att gilla läget.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0