Ny dag nya möjligheter.

Publicerat den 2012-01-06 klockan 12:23:43
Vaknade sent idag, är fortfarande genomförkyld. Vädret är helt fantasiskt ute så det blir nog att pallra sig ut en stund med alla ungarna.
Känns väldigt synd att jag inte kan komma igång ordentligt med träningen, vill liksom inte köra på när jag inte mår helt hundra. Igår blev det dessutom kolhydrater i form av potatismos till middag. Ikearestaurangen har inte så jätte mycket att erbjuda, inte ens en salladsbuffe. Så det fick bli sej med potatismos, tror faktiskt jag valde det nyttigaste alternativet.
Mitzis bricka var iallafall inte helt GI-godkänd , så ja jag kände mig nyttig trots potatismoset.

Ska väl försöka komma igång här hemma lite nu, tvättberget bara växer och växer...
Känner mig lite off efter gårdagens ekonomiska förlust, det finns så mycket roligare att göra för pengarna. Christian har iof sgt att detta året ska gå i ekonomins tecken, vi ska tydligen lära oss att använda våra slantar på ett mer ekonomiskt vis, typ handla begagnat, laga storkok osv. Det är liksom hans utmaning i år. Gissar att det är därför han slutade snusa. Först tyckte jag han var helt galen, shopping är ju det jag är bra på, det jag tycker är roligt men jag håller givetvis med honom och det kan faktiskt bli lite av en sport för oss. Man behöver inte ha det nyaste, fräckaste hela tiden... man behöver inte ens ! Oftast... Jag ska till och med vara så jäkla cool att jag hyr ett loppisbord och säljer allt skit som liksom bara ligger till ingen nytta. Då blir det dessutom ordning och reda här hemma.
Så inget ont som inte har nått gott med sig, vi får verkligen känna på denna månaden hur man lever snålt och det är nyttigt. Bara nyttigt - tråkigt men nyttigt !  Japp...
Gårdagen...
Idagdagen...

Kommentarer
Postat av: Johanna

Tycker det där med ekonomiska mål kan vara ganska roligt ändå. När man är såpass lyckligt lottade som både du och jag är (att man har så att man klarar sig i allafall) så glömmer man ofta bort det där med sparsamheten. Loppis tycker jag låter kalasbra -jag hänger på!!!! :)



Tycker du var duktig i går ändå, trots potatismos! Du körde med två små barn till och från GBG! Hejja hejja Annelie! :)

2012-01-06 @ 15:49:40
URL: http://smasmasteg.se
Postat av: Annelie jonsson

Ja det kan bli lite roligt och säkert lärorikt..

Bilresan hem var en jäkla pärs kan jag säga, var i Mölndal två gånger och vände innan jag kom på 40:an - TVÅ !!! ;)

2012-01-06 @ 19:50:15
URL: http://babbelsin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0