Vilket slit !

Publicerat den 2012-04-12 klockan 14:49:30
Jag antar att ni vill ha en uppföljning av pianodramatiken... eller ni kanske inte på riktigt förstår hur fruktansvärt dramatsikt det hela har blivit ?
Det fungerade inte som jag hade tänkt mig med tigersågen, det var för mycket metallbitar i för att jag skulle kunna såga och dessutom så tyckte jag den var lite skrämmande.
Men jag skulle kunna vara Blidsbergs tjurskalligaste kvinna... efter svärmor då givetvis.
Så jag bestämmde mig för att släpa pianot ut genom huset och över trappfan... men då kommer Johanna förbi på en litet titt och hon tycker nog att jag ska vara väldigt försiktig, men att om jag vill ha hjälp så kan jag ringa.
Det var ungefär här vid tröskeln som jag insåg att det fanns hjul på pianot, tänk om jag hade sett det ett par timmar innan, då hade jag sluppit släpa pianohelvetet över halva huset. Det satt alltså som små brickor under hjulen så att det inte skulle glida...
När jag fick fram pianot till hallen och även då den lilla trappen som leder ut ur huset kände jag att det tog stopp, att jag var tvungen att reducera pianot lite, så fram med yxan !
Det var väl ungefär vid denna tudpunkten som min stackars svärmor kom över på ett spontanbesök... oj oj oj vad hon önskade att hon hade stannat hemma.
Vi kämpade och slet jag och svärmor, hon fick idén att vi skulle lägga en gammal dörr vid trappen och bara rulla ut pianot, tyvärr var pianot så tungt att det sjönk ner i dörren... Då drog svärmor på lunch och lite funderingar... Sen ringde hon arga snickarn som blev arg...
I vilket fall, jag fick pillat bort en hel del som ni ser, det är inte mycket kvar på skiten men ÄNDÅ väger det lika mycket som innan, det är den där blå metallbiten som väger HUR mycket som helst !
Jag ringde Johanna som kom tillsammans med två andra tjejer i vår mammagrupp och tillsammans lyckades vi "bära" ut det lilla som återstod av pianot... som ändå vägde... ja ni fattar, APmycket !
Tyvärr blev en soldat skadad under kriget, så nu har jag en massa tack för hjälpen - hoppas du blir bra snart - cupcakes att baka...
Men pianot är iallafall ute...
Så nu var denna lilla historia äntligen slut...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0