zombievarning

Publicerat den 2011-09-25 klockan 18:45:48

Helt galet att man kan vara så trött som jag är, undrar hur mitt hb kan ligga en dag som denna. Var en sväng till Jysk förrut, kanske var ute en timma max. När jag kom hem var det raka vägen till sängen, mannen tog ungarna och åkte till sina föräldrar så jag fick sova i fred, dessutom fick han med sig mat hem till mig... helt underbart !

På jysk har jag idag inhandlat madrass, täcke och kudde till vaggan. Vaggan har Christians morfar gjort och den har gått i arv sen Christian föddes. Både Jacob och Gabriel har legat i den de första månaderna,  nu blir det mer som en extra säng då vi vill att twinsen ska sova tillsammans så länge som möjligt.




Det känns skönt att något står klart här hemma, nu ska jag försöka sy påslakanset, om jag inte hinner somna innan...



och just det, hur är det med bebiskuddens vara eller att icke vara ? Det är ju förtusan nya direktiv hela tiden gällande bebiskudden. Jag trodde jag hade läst till mig att bebisar numera ska ha kuddar från första början, men på jysk sa kassörskan att man avrådde från kudde innan 6 månaders ålder !

"Ska man ha kudde eller ej?
Ja, denna fråga byter svar väldigt ofta men de senaste rekommendationerna är att man faktiskt ska ha kudde till små barn (som alltid ska sova på rygg).
Detta för att små barn som spenderar mycket tid på rygg, vilket bebisar gör, annars riskerar att på platta eller missformade bakhuvuden. Innan har man sagt att detta normalt går tillbaka när barnen lägger sig på mage men så är alltså inte alltid fallet.
Kudden ska vara mjuk, så mjuk att huvudet inte plattas till."

(vet att texten är vansinnigt stor, men jag lyckas faktiskt inte ändra)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0