30 veckor har snart passerat

Publicerat den 2011-09-08 klockan 21:41:16

 30 veckor har vi kommit till nu... bara 10 veckor kvar ! Det känns som en evighet såklart och magen känns faktiskt full nu. Bebisarna väger 1080 och 1200, bebis 1 ligger - 18% och bebis 2 - 12% inga farliga siffror, tror man börjar kolla närmare på flöden osv när bebisarna ligger - 30 % i tillväxt. Det viktigaste är att dom följer sin egen kurva och det får vi se nästa gång det är TUL...
Vi bokade in ett förlossningsamtal i mitten av oktober, ja om en månad alltså och det känns helt galet. Det har gått vansinnigt fort ändå, det är nog dax att min hjärna börjar ställa in sig på bebisar nu. Dax att börja köpa hem det viktigaste, en säng tex.

Det är lite roligt nu när vi vet hur bebisarna ligger i magen för det känns som att man känner dom lite mer då, man kan få en känsla av vilken bebis som rör sig och sparkas, även om det såklart är helt omöjligt att vara säker.

Det är tungt att bära på twins, bebisarna väger ändå mindre nu är vad grabbarna gjorde när dom föddes, men det är ändå mycket tyngre. Det är mer av allt helt enkelt... speciellt hormoner ! Nu har jag mått illa och kräkts i nästan 30 veckor och jag är snart så van vid det att jag inte vet hur det känns att INTE kräkas... Ryggen ska vi inte snacka om, jag hatar min svaga kropp just nu ! Pratade med lilla farmor förut idag och lovade henne att jag skulle njuta de sista veckorna innan förlossningen, det är trots allt sista graviditeten. Jag har aldrig riktigt fattat vad det är man ska njuta av men jag ska försöka, för farmors skull... Nu en varm dusch, sen sängen !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0