En svärmorsdröm... eller ?

Publicerat den 2011-10-06 klockan 10:51:43
Är min son en svärmorsdröm ? Ja vad vet jag, men jag är ganska säker på att han charmar de flesta medelåldersdamerna med sina stora blåa ögon och framför allt med sitt genuina intresse för matlagning.
I tisdags när han kom hem från skolan kikade jag igenom hans väska, morsan måste ju ha koll, då hittade jag en lapp med ett skrivet recept på. - Färsig soppa stod samt ingredienser till denna "vuxna" soppa kan jag tycka... eller jag var iallafall inget jätte fan av lök, rotselleri och palsternacka när jag var liten.
Jag frågade såklart Jacob var det var för något, tänkte att det kanske var någon typ av läxa eller något dom hade sysslat med på fritids, Jacob svarade att det var en helt UNDERBAR soppa som de hade fått till lunch.
Hmm okej, men vem har skrivit receptet till dig då ? Ja det var Bitte såklart - Bitte är alltså bambatanten på skolan.
Det måste vara varje bambatants dröm att ungarna kommer och frågar efter recept på dagens lunch ? Jag kan verkligen se händelseförloppet framför mig och det gör mig lycklig på nått vis...
Det blev dock ingen färsig soppa till middag igår utan min favorit, skaldjursoppa ! Jag är antagligen världens bästa på att göra just denna soppa - utan att verka överlägsen at all ! Grabbarna var lika nöjda som jag...

Kommentarer
Postat av: mormor

Ja han är väl för härlig, säkert en blivande svärmorsdröm, o vilket bra recept, men hur är ditt recept på skaldjurssoppa , det skulle jag också vilja veta ;-)) Kram till er alla.

2011-10-06 @ 12:48:57
Postat av: Annelie jonsson

Det du mormor berättar jag aldrig ;)

2011-10-06 @ 13:07:01
URL: http://babbelsin.blogg.se/
Postat av: Johanna

Stina hade också receptet på den "Färsiga soppan" med sig hem. Bittes mat är verkligen uppskattad här i huset... Hmm... Nästan lite avundsjuk på hur mycket skryt hon får för sin mat ibland :) Tänk om mammas mat skulle varit lika poppis?! :D



Kram

2011-10-06 @ 18:09:03
URL: http://smasmasteg.blogg.se/
Postat av: Annelie jonsson

Nej är det sant =) Stina är oxå en svärmorsdröm... ! Ja hon är väldigt poppis vilket är väldigt bra, när jag var liten var jag livrädd för bambatanterna ;)

2011-10-06 @ 18:29:31
URL: http://babbelsin.blogg.se/
Postat av: Jejo

Vilken underbar kille han är!!

2011-10-06 @ 19:10:19
URL: http://jejos.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0