Jättebebisar

Publicerat den 2011-10-15 klockan 11:45:43
Min man är en helt vanlig man, en såndär som av någon konstig anledning inte ser att det är stökigt, som inte kan stänga köksskåpen efter sig eller som inte vet hur tvättmaskinen fungerar ! Om det är någonting det bråkas över här hemma så är det städning. Faktum är att den vanligaste skilsmässorsaken är just att man har olika uppfattningar om hur ett hem ska skötas. Kvinnan tar på sig allt för mycket både i och utanför hemmet medans mannen ser hemmet som sin frizon där man kan ta det lugnt och vila inför nästa jobbdag. Det är inte bara min man som är såhär, så här ser det ut i de flesta relationer ! Hur kommer det sig ?
 För det första har vi som sagt olika uppfattningar om hur ett hem ska skötas, hans smärtgräns är betydligt högre än min, mannen tycker av någon konstig anledning att han är duktig om han plockar ur diskmaskinen, medans jag gör det varje dag utan att någon reagerar.

Gener ? Uppfostran ? Det är frågan, jag har nog gett svärmor en och annan pik under årens lopp vilket jag faktiskt skäms över. Hon hävdar bestämt att Christian minsann har fått hjälpa till hemma under hans uppväxt, eftersom jag inte var med på den tiden har jag ingen aning. Det jag vet är att jag aldrig har sett min kära svärfar någonsin plockat in i diskmaskinen, städat eller lagat mat, han gör "manssysslorna" hemma... Hur är det man brukar säga, barn gör inte som föräldrarna säger utan som dom gör. Det är jävligt viktigt att man är en bra förebild och att pappor visar sina söner att det INTE är okej att mamma sliter som ett djur här hemma medans vi sitter och spelar tv-spel, annars kommer det tyvärr bli så att även mina svärdöttrar kommer klandra MIG för att deras män är riktiga mansgrisar... Så visst har det med uppfostran att göra, men jag har faktiskt vuxigt upp i en familj där två vuxna har städat, pappa hade väldigt höga krav på städstandarden i vårat hem och det var alltid ordning och reda. Jag och mina syskon fick tidigt lära oss att vi skulle hålla ordning, det var aldrig någon skillnad på oss fyra, även om det skiljde några år på mig och lillebror och att han dessutom var pojk och vi andra flickor så skulle vi alla hjälpas åt med städningen. Vi har dessutom alla fyra sett pappa med sopborsten i ena handen och dammtrasan i den andra så då undrar jag hur i hela friden lillebror blev en sådan slapp man som alla andra män, kan man då skylla på gener ?

Det absolut värsta, det jag faktiskt hatar är att jag måste stå till svars för att det inte är ordning hemma hos oss, om det är stökigt här hemma så undrar folk varför jag inte har ordning, om jag är sjuk... ingen skulle någonsin få försig att fråga Christian !

Nu håller jag på med ett test här hemma, det är svårt som attans i och med att min smärtgräns är betydligt lägre än Christians men jag får stå ut, det får bli kaos här hemma... jag måste testa mansgrisen !!



I morse fick jag frukost på sängen, en bra början men det krävs mer än så kära make !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0