Stampar vidare...

Publicerat den 2011-10-05 klockan 14:14:49
Ja en liten uppdatering kring försäkringskassadramat kanske vore på sin plats, fast jag vet faktiskt inte vad jag ska skriva. Jag åkte dit, det var inte en kotte där så det var bara för mig att traska fram till disken och förklara mitt ärende. Två jättetrevliga personer stod där och lyssnade på mig, båda blev väldigt upprörda över hur deras arbetskollegor hade behandlat mig och att jag självklart hade all rätt att vara förbannad. Eftersom jag ser hyffsat sprickfärdig ut så insåg dom även det akuta i problemet. Nu kunde ju inte dom hjälpa mig, det måste vara en handläggare, det förstår även jag att det är olika yrkeskompetenser och kassapersonalen inte kan samma saker som handläggarna. Tjejen i kassan ringde iallafall till den handläggaren som jobbar i Ulricehamn (fast hon sitter i Borås), den kvinnan hade givetvis semester, hon återkommer på fredag ! Det är ju så att man vill börja grina... jag fick dock hennes direktnr och mailadress, så jag ska sätta mig att skriva ett väldigt tydligt mail till henne redan nu, sen ska jag ringa henne kl.08.00 på fredag morgon !
När jag promenerade ut från försäkringskassan tog jag upp telefonen för att kolla vad klockan hade hunnit bli, tror ni inte jag hade ett missat samtal från dolt nummer då ?! Sätter alla mina korvören på att det var från försäkringskassan... synd att det ska vara så svårt att lämna ett röstmedelande ! Eller kanske ringa en gång till... !
Köpte en skötbädd till skötbordet idag, det var svårt att bestämma sig, men jag gillar denna röda mest... tror jag ! Sen åkte jag in och hämtade babyskydden också, satt och pratade med BVC sköterskan i nästan 1 timma. Hon är väldigt trevlig och jag är glad att ha henne som sköterska till barnen. Hon verkar bry sig väldigt mycket, det gillar vi !

Kommentarer
Postat av: Johanna

You go girl! :) Och vilken fin skötbädd du köpt till småttingarna!



Ps. Tack för kommentaren i min blogg. Klart du kan få hämta lite äpplen om du vill :)



Vi ses i kväll va?!

Kram Johanna

2011-10-05 @ 15:16:49
URL: http://smasmasteg.blogg.se/
Postat av: mormor

Bra att det är sån kämparglöd i dej, ge dej inte förrän du fått rätt till det du ska ha. Jätte fin skötbädd. ses kanske till helgen är ju i Ulricehamn då. kram

2011-10-06 @ 10:06:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0