säg inte hej...

Publicerat den 2011-10-07 klockan 14:40:44
Jag har inte varit i toppform idag om man säger så, natten har varit jätte jobbig. Jag har haft fruktansvärt ont i hela kroppen och har känt mig helt borta i huvudet. Det är nästan så att jag började fundera på om jag hade värkar och borde åka in till sjukan, men vem skulle då göra alla mina viktiga samtal till och för försäkringskassan, det var alltså det som snurrade runt i mitt huvud ! Jag steg upp vid 07.00 med sprängande huvudvärk och svullnad i ansiktet, fortfarande hel snurrig i skallen - försäkringskassan har lyckats att knäcka mig, på riktigt jag orkar faktiskt inte längre. Just nu känner jag att gör deras jobb, sitter i telefon hela dagarna och jagar jagar jagar ! Det enda jag vet är att vi är långt ifrån färdiga och jag orkar inte längre...
Efter att jag hade fått i väg Jacob till skolan gick jag och la mig igen, hoppades att Gabbe tänkte ta en rejäl sovmorgon. Han lät mig sova och när jag vaknade mådde jag precis lika dåligt som innan om inte ännu sämre. Jag känner inte för nått, vill inte ens åka ner till Göteborg imorgon. Det gör mig faktiskt vansinnig att jag har tappat sugen så totalt...
Jag gick runt och lipade lite här hemma och det slog mig att hela situationen med att jag inte kan gå vidare mycket gör allt mycket värre, jag känner mig verkligen som en fånge i mitt hem. För en månadsen ungefär öppnade ett litet gym här i byn och jag tycker inte folk gör annat än att tränar... jag vill också träna, jag älskar ju att träna ! Jag har många gånger funderat på om jag ska försöka ta mig dit på nått sätt och åtminstånde lyfta lite vikter, men det blir aldrig så. Jag går runt här hemma i mina pyjamasbyxor och mår allmänt skit... Det jag inte har tänkt på är att vi faktiskt har en hel del träningsprylar här hemma... jag drog på mig träningskläderna och gympaskorna för att sen gå ner till vårat lilla "gym".
Jag skulle inte vilja påstå att jag körde järnet, med tanke på huvudvärken och svullnaden i ansiktet (som antagligen beror på allt gråt)  men bara att få på sig träningskläder och sitta och dra lite i vikterna gjorde underverk för min mentala hälsa. Inte nog med det, jag blev hungerig också, på riktigt hungerig inte sådär illamående blandat med chokladsug !
Det blev en mega god risotto med enkel sallad till lunch och, japp det var gudomligt gott. Kanske skulle jag ta ett jobb som kock...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0