Lilla pärlan

Publicerat den 2011-10-07 klockan 22:18:47
Det är med skräckblandad förtjusning som jag åker till Göteborg i morgon, min tanke var väl egentligen att mannen skulle köra till Göteborg, hoppa av vid Vallhalla och sen skulle jag köra vidare till hisingen. Var iof ganska tveksam till om jag vill göra min första Göteborgskörning från Vallhalla, det finns kanske lättare ställen att börja på, så tanken att kanske åka med till stan för att sen ta vagnen till syster fanns också, men det skulle antagligen bli för jobbigt rent fysiskt, dessutom skulle det bli alldeles för stressigt. Så det blev ett litet bilköp idag, det är absolut inget impulsköp, men vi har velat fram och tillbaka vilken typ av bil vi ska köpa. Det känns som att en 7- sitsig bil vore på sin plats med tanke på att vi snart är 6 st i familjen, men vi bestämde oss för att köpa en liten billig pendlar bil till och börja med eftersom vi kommer behöva även en sådan. Sen får vi se hur snabbt behovet av en större bil blir...
Eftersom Christian hade lovat att hämta upp en kollega i morgon blir det alltså bäst att jag kör till Götet själv och slipper passa tider både på morgonen och kvällen, första gången jag kör till och i stora stan... nervöst !



ja det blev ju en fruktansvärt dålig bild, det är mörkt och kallt ute, vi är super nöjda och jag tycker bilen är jätte gullig.


Spaväskan är packad och jag är superladdad, allt som har med försäkringskassan att göra ligger på is tills vidare, det finns inget jag kan göra i helgen ändå !




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0