BB-väskan

Publicerat den 2011-10-17 klockan 09:23:10
Den där bb-väskan är något jag funderar mycket över, egentligen skulle jag vilja packa den samma dag som jag plussar på stickan, så att allt är under kontroll. Men å andra sidan får jag för mig att det ger otur att ha den färdig för tidigt, att bara för att man är förberedd så kommer man få gå över tiden i flera veckor. När vi väntade Jacob packade vi aldrig någon väska, vilket resulterade i att jag saknade allt under och efter förlossningen. Christian var ärligt talat helt värdelös på att packa åt mig ! När vi skulle få Gabbe hade vi packat helt okej till mig och bebis, men inte något till Christian... Vi tror att Christian kan få stanna kvar åtminstånde första natten denna gången och då är det bra om det finns grejer även till honom ! I vilket fall i lördags när vi trodde att det var på gång insåg jag att det inte fanns en pinal packad och jag fick en total black out. Det enda jag kunde tänka på var svägerskans ord om halsbrännatabletter, hon hade glömt sina hemma och det låg hon och tjurade över mellan värkarna.
Eftersom det inte blev något med den där förlossningen slutade jag att virra runt efter saker att packa och morgonen efter hittade jag denna lilla väska... förberedd ? Nja dags att börja packa ordentligt nu tycker jag, annars är en karta halsbrännatabletter det enda vi kommer ha med oss...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0