baglady

Publicerat den 2011-10-11 klockan 20:33:05
Hyffsat effektiv dag måste jag säga, vi började med ett besök till barnmorskan på morgonen. Christian var med då det skulle vara ett förlossningsamtal, fast jag tyckte nog att det var som ett helt vanligt besök, förrutom att Christian sa att vi behövde en läkartid så vi kunde diskutera igångsättning... väldigt skönt att någon annan för ens talan ibland. Ja barnmorskan höll med och skrev in i journalen att vi skulle prata igångsättning vid nästa TUL som är i slutet av oktober, jag hoppas bebisarna kommer då någongång. Han tyckte också att det var väldigt dumt att jag gick runt och hade så ont så han lovade att ringa jourläkaren på förlossningen under deras telefontid senare under dagen.
Precis när vi kom hem så ringde våran liiiite snurriga Bm och beklagade att han hade glömt ta ett prov som han var tvungen att ha idag, så jag fick åka tillbaka... Då fick jag recept på citodon som läkaren hade skrivit åt mig, jag ska ta två stycken till natten, men är lite skeptisk ändå. Testar några dagar och ser om det hjälper, annars skiter jag i det... !
Det bästa med hela detta mötet var att bm gjorde ett snabbt ultraljud för att kolla hur bebisarna låg och bebis 1 har lagt sig med huvudet ner igen... WOHOOO !! Det trodde jag aldrig den skulle lyckas med och när jag sa till barnmorskan att jag tror den kan ha snurrat så sa Christian att det bara var önsketänkande från min sida, men icke ! Så med andra ord, vaginalt om dom inte ska lyckas snurra till sig ännu mer... !

Jag har även hunnit åka in till mitt sommarjobb för att få fram lite info som försäkringskassan vill ha, pratade in ett meddelande på min handläggares telefonsvarare så vi får väl se om hon ringer tillbaka i morgon ! Fick även ett telefonsamtal utav en annan handläggare idag, hon ringde i ett annat ärende och hade ingen aning om allt annat tjafs. En väldigt dryg och otrevlig kvinna som fick mig att tappa fattningen totalt, tror tyvärr jag kallade henne både inkompetent och hjärndöd innan jag la på luren, synd att det har blivit såhär... har absolut ingen respekt kvar alls för deras arbetsinsatts... något jag börjar skämmas för. Nu ligger bollen hos dom vilket är skönt för min del, slippa ha det hängandes över mig, åtminstone ett tag !

Inte nog med det jag har även tjänat ihop mina första pengar till 2000kr projektet, inte mindre än 330 kr. Fyra stora plastsäckar med pantburkar... Det kanske inte är normalt att man har så mycket pantburkar hemma ? Det är faktiskt ovanligt mycket för att vara hos oss också, men jag dricker ofantliga mängder bubbelvatten just för tillfället...
Bara 1670 kronor kvar...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0