26 dagar kvar..

Publicerat den 2011-10-25 klockan 17:26:25
Idag är en såndär dag där man hela tiden har något att göra, ingen tid att vila, men man hinner ändå känna hur trött man är. Jag tror att jag har fått gjort det mesta, det viktigaste iallafall, ändå känns det som att jag har missat något, något viktigt - suck !


Igår var jag pigg, jag hade sovit på dagen och fått lite återhämtning rent mentalt. När jag mår bra psykiskt så vill jag ha ett projekt, det finns ganska många ofärdiga projekt här hemma, men jag vill ha något nytt att sätta tänderna i. Igentligen borde jag ge mig för jag orkar absolut ingenting rent fysiskt, vi har tex ett helt vardagsrum att tapetsera men det känns väldigt avlägset.

Christian är väldigt glad över att jag är såpass funktionshindrad som jag ändå är, det ger honom lite andrum i allt fix. Men igår så fick jag då ett infall och kände att jag ville göra iordning hallen, det är igentligen inget fel på den, men jag har haft en bild av mig hur det ska se ut.. jag vill ha liggande panel på väggen, tycker det är jättesnyggt och får för mig att det inte är jättesvårt att få till. Det är något jag har tänkt ganska länge och Christian var med på idén
men så fick jag mig en invigelse igår - Betongvägg, det vill jag ha !
Det blir en härligt rå och industriell känsla som kan matchas jättebra med mjuka och härliga detaljer. Jag satte igång och började googla, men hittade ingenting om hur man smackar upp betong på en vanlig innervägg... jag är helt säker på att det finns andra som har det hemma.
Jag ringde pappa och frågade vad han trodde och enligt honom så finns det en sorts färg som ska vara lite sådär betongaktig, men han gav mig samtidigt ett varningens finger för denna typ av färg , inte särskilt avtorkningsvänlig och i en hall med fyra barn... ?! Kanske inte så smart !
Jag svängde förbi flugger färgbutik när jag ändå var inne i stan och visst hade hon en sådan färg, men det var inte alls vad jag hade tänkt mig, den var för grovkornig. Jag är ute efter en slät yta och det hon isåfall kunde tänka sig var nått som hette slip och fix tror jag. Jag ska kolla upp det lite närmare, men hon hade en tapet som faktiskt såg ut som en betongvägg. Enligt henne det bästa alternativet då det är lättare att hålla rent och slutnotan kommer bli betydligt billigare, jag blev inte jätteimpad av denna tapet men tog med mig en provbit hem...
Ju mer jag kollar på den och liksom håller den mot väggen ju mer övertygad blir jag.... fast attans alltså liggande panel är allt bra snyggt det med !
Smakråd någon ??

Kommentarer
Postat av: Johanna

Liggande panel är supersnyggt!Snyggt om man har lite belysning bakom och lite mellanrum mellan brädorna också... Mitt tips :)

2011-10-25 @ 18:10:46
URL: http://smasmasteg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0