Back to reality !

Publicerat den 2011-11-18 klockan 11:54:22
Okej verkligheten börjar komma ikapp oss...De där hormonerna som gör oss mammor odödliga i början av ett nytt föräldrarskap börjar sina...eller så är det bara en tillfällig svacka i samband med att två minimänniskor har magont på nätterna ! Christian fick tre välförtjänta timmars sömn i natt, jag tror han kan vara lite småskakig när han kommer hem från jobbet idag.
Konstigt nog känner jag mig mycket piggare än vad jag har gjort de andra gångerna, jag vet att den här tiden försvinner, jag vet också att jag kommer sakna den. Kanske har man inte det bredaste leendet på läpparna klockan 03.30, specielt inte om man precis har fått den andra tvillingen att somna. Men innan man vet ordet av det så är bebisarna inga bebisar längre och om man hela tiden längtar till någonting annat missar man det som är här och nu...



När Jacob och Gabriel var bebisar hade jag ingen ro i kroppen. Jag skulle städa, jobba, träna och umgås med vänner precis som innan jag fick barn. Det är väldigt vanligt att man känner den pressen det är också vanligt att nyblivna mammor "går in i väggen" och blir deprimerade. Jag är väldigt tacksam över att kunna ta lärdom av tidigare erfarenheter, denna gången känner jag inget behov av att vara någon supermam ! Den känslan är väldigt behaglig och befriande...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0