Att köra bil kanske inte är så lätt...

Publicerat den 2011-11-26 klockan 23:00:54
Idag har vi haft massa besök här hemma. Mina älskade farföräldrar har varit på besök, min farfar var nästintill rosenrasande när han kom innanför dörren och med kartboken i högsta högg gormade han att de minsann hade rest runt halva sverige innan de kom fram... (vi bodde gångavstånd från varandra innan) Farmor förklarade då att hon hade kört till falkenberg innan de kom till mig, men NEJ kontrade farfar de hade inte alls vart i falkenberg - nej , oj hmmmm FALUN hade vart och vänt sa då lilla farmor.. Falun som råkar ligga sådär 30- 40 mil från lilla Blidsberg stämde såklart inte heller utan Falköping var den ort farmor sökte. När jag väl insåg att det var just Falköping de hade vart och vänt vid tyckte jag inte det lät så illa trots allt, inte om man jämför med Falkenberg eller Falun. Det är lätt att skratta åt min lilla farmor. Även jag skrattar men när jag berättar denna hysteriskt roliga historia för min svärmor och hon kläcker ur sig att JAG är väldigt lik min farmor så är det inte sååå roligt längre... eller är det kanske det ?
Morbror Oliver håller ett öga på Lovis...
Mormor snackar i telefon och håller Lovis..
Jag vill också påpeka att det jag saknar allra allra mest med Götet är mina älskade farföräldrar som jag har haft lyckan att alltid ha nära mig. När vi saknar dem alldeles förmycket lyssnar vi på denna lilla "visa"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0