handywoman ?

Publicerat den 2011-03-03 klockan 19:31:43
Självklart... ! Jag har spacklat, slipat och målat här hemma och tycker det är lika självklart att jag ska göra det som att Christian ska diska eller städa. Något som stör mig väldigt mycket är brudar som sitter hemma och väntar på att deras gubbar ska fixa med hemmet. Hur svårt kan det vara ? Och varför skulle han vara bättre på att måla än mig ? Hur ska man kunna komma någonstans i jämställdhetsfrågan om man inte är villig att ta egna intiativ i det som anses vara manligt ? Hur ska vi kunna kräva av våra män att dom ska diska om inte vi kan mecka med bilen eller skruva upp en hylla ?
Nä lyft på röven brudar och ta saken i egna händer annars kommer vi ingenstans !


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0