Ett mammasjukt barn

Publicerat den 2011-01-17 klockan 11:44:11
Vad är det värsta som kan hända en förälder ? Att ens barn blir allvarligt sjuk tror jag är svaret för oss alla. För ett par veckorsen lyssnade jag på barnaminesteriet på P4, det handlade om Gustav 7 år som har Cancer. Jag sveptes med känslomässigt och stod bara i köket och lyssnade. Tillslut fick jag svårt att andas och jag grinade lätt hysteriskt, Canser skrämmer mig, att barnen ska bli sjuka skrämmer mig ännu mer men hur vi värdesätter vår tid tillsammans skrämmer mig allra mest. Det finns inga kläder, leksaker, dyra aktiviteter eller flashiga hem som kan ersätta TID.

Jag tycker alla ska lyssna på reportaget om Gustav


Det finns en hel uppsjö av minnesfonder på barncancerfonden.se, det är bara att välja och vraka. 20 kr från mobilen har alla råd med !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0