Ta vara på minuterna

Publicerat den 2011-01-10 klockan 00:43:19
Jag är en relativt snabb person, allt ska gå så fort som möjligt. Idag slängde jag tex förbi lindex för att köpa en sportbh, slet tag i första bästa bh och betalade. Den passar. Men det var ingen sportbh.

Jag har aldrig tyckt om att åka kollektivt eftersom jag alltid har så himla bråttom och spårvagnarna i vackra Göteborg inte har bråttom. Dessutom så är det alltid väldigt kallt på vinter och extremt varmt på sommaren, det luktar svett, urin och fylla. Att ta sig mellan A och B är ingen behaglig upplevelse, inte för mig i vilket fall.

Nu är det så att jag inte bor kvar i vackra, sköna Göteborg längre, nu bor jag på bondvischan. Man måste ta en buss för att komma till "stan" läge B alltså, sen måste man ta en ny buss för att ta sig till en lite större stad det blir då läge C och där får man byta för att ta sig till vackra Göteborg läge D ! Detta är ett stort problem för mig, 3 byten, massa dötid, massa åkande, en massa massa stress... Förr gick det en buss från läge B till läge D, sen tog dom där västtrafikcheferna bort den turen och det tyckte busschaffören var jättebra, det är ändå ingen som åker till Göteborg.

Konstigt nog är det fler folk som åker från läge C till D nu än innan, undra om det kan vara alla vi från läge B som trots allt vill åka till Göteborg. Bussarna som åkte till Göteborg förr, innan dom tog bort "våran"  linje var vanliga hederliga bussar, men nu har dom vart tvugna att sätta in dubbeldäckare, jo vars, fint ska det vara. Dubbeldäckarna är toppmoderna bussar som luktar gott och rent. Den har jättestora härliga fönster och mjuka säten som man kan fälla bak. Chaffören är alltid glad och spelar svensktoppen på radio. Dubbeldäckarna är rena lyxåket och äntligen har jag lärt mig att njuta av att vara mellan två ställen, inte påväg någonstan utan mellan. Jag har åkt från familjen men har inte kommit fram till jobbet ännu. Jag är i en frizon, på bussen ett mellan land, här kan ingen störa mig för jag kan ändå inte göra något åt saken. Jag kan bara luta mig tillbaka i min supersköna stol, titta ut genom det stora fönstert, le åt busschaffören som sjunger med. Det här är min tid, mina minuterar
Jag har lärt mig det nu, det är aldrig försent att hitta sin tid på dom mest oväntade ställen, som man inte kunde tro innan... testa !


www.gp.se

Kommentarer
Postat av: mor-mor

Fantastisk läsning,,,, o vilken härlig upptäckt du gjort,,,, njut;-))

2011-01-10 @ 12:10:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0