EGO

Publicerat den 2011-01-21 klockan 22:11:17
Jag sågar ved i pannrummet som gud glömde. Jacob kollar på postkodmiljonären.

Jacob kommer ner till mig i pannrummet...

- mamma, vad skulle du göra om du vann 5000 kr ?
- hmm... (hjärnan går på högvarv, kläder,skor,kläder)vet inte, 5000 kr är faktiskt inte så mycket pengar...
- okej, det var kanske 500 000 kr... vad skulle du göra då ?
- renovera källaren, sätta in bastu och bubbelbad och...
- men mamma...
- okej, jag skulle SÅKLART fixa ditt rum...
- men MAMMA.... Vet du vad jag skulle göra ?!
. Nej ? ( badrum, kläder, skor, bastu.... hmmmm ÅHHH 500 000)
- JAG skulle skänka alla pengar till fattiga barn.
- Ähh hmmm... ja jag med såklart...

Hur blir dom sådär ? Eller rättare sagt när tar egot över, för alla ungar är ju genom generösa från början, men sakta men säkert tar egot över... hur, var och när händer det ?

Kommentarer
Postat av: Jejo

Jag tror nog att det händer tidigare, när de börjar på dagis. Det blir mycket mitt och jag! Ordet "minas" som jag och Johan använder mycket här hemma kommer från Jacob. Men sen när de börjar skolan får de lära sig lite mer om barn i andra länder, vissa klasser har fadderbarn och det gör nog att några barn tänker till lite extra. Och Jacob är ju en riktig lite tänkare.

2011-01-22 @ 11:25:49
URL: http://jejos.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0